دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 00:30

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| جنگ صدرنشینی ایران و ازبکستان/ نقشه یوز‌ها برای شکار گرگ‌ها در آزادی

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| جنگ صدرنشینی ایران و ازبکستان  نقشه یوز‌ها برای شکار گرگ‌ها در آزادی
تیم ملی فوتبال ایران برای آنکه صدرنشینی مقتدر در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ باشد به دنبال غلبه بر ازبکستان است.
کد خبر : 916066

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته پایانی از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه 22 خرداد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

دو تیم در شرایطی به دیدار هم می‌روند که صعودشان به مرحله نهایی گزینشی جام جهانی قطعی شده، اما رقابت آنها برای کسب عنوان نخست گروه است تا در قامت صدرنشین راهی مرحله بعدی شوند.  

ایران و ازبکستان در ۵ بازی قبلی به ۱۳ امتیاز دست یافته‌اند و با توجه به اینکه تفاضل گل شاگردان امیر قلعه‌نویی بهتر است، صدر جدول در اختیار تیم ملی کشورمان قرار دارد. دیدار رفت در شرایطی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید که ایران در نیمه اول ۲ بر صفر برنده شد، اما در نیمه دوم ازبک‌ها توانستند بازی را به تساوی بکشانند و یکی از گل‌ها را اوستون اورونوف وینگر فعلی پرسپولیس به ثمر رساند.

تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا عملکرد موفق‌تری نسبت به حریف فردای خود داشت و در مرحله نیمه‌نهایی از گردونه رقابت‌ها خارج شد، در شرایطی که ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. نکته جالب توجه اینکه تیم ملی قطر موفق به حذف ایران و ازبکستان شد و در پایان رقابت‌ها به قهرمانی رسید.

امیر قلعه‌نویی که پس از جام ملت‌ها در سمت سرمربی تیم ملی ابقا شد مسئولیت مهمی بر دوش دارد و با توجه به اینکه بحث جوانگرایی تیم ملی اهمیت زیادی پیدا کرده، او به دنبال آن است تا تیمش را به شکلی آماده رقابت با حریفان کند که نتایج مدنظر را کسب کند. در بازی هفته قبل در خانه هنگ‌کنگ، تغییرات نسبتاً زیادی صورت گرفت و دو مرتبه باز شدن دروازه تیم ملی ثابت کرد که این تیم در مسیر پوست اندازی و تغییر نسل، کار بسیار دشواری دارد. اگر چه چهار گلی که به ثمر رسید نشان داد تیم قلعه‌نویی در بخش تهاجمی مشکلی ندارد، اما برای امور دفاعی باید بیشتر تلاش کند تا ایراد‌ها را برطرف کند.

تیم ملی ازبکستان که کماکان سرکو کاتانچ را به عنوان سرمربی روی نیمکت می‌بیند جدی‌ترین رقیب ایران در مرحله دوم انتخابی بود. در ترکیب این تیم ستاره‌هایی، چون اوستون اورونوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، الدور شومورودوف، ایگور سرگیئف، عزیزیک تورگون‌بائف و اتابک شوکوروف هستند.

رشد فوتبال ازبکستان به‌خصوص در رده‌های پایه قابل انکار نیست و بدون تردید گرگ‌های سفید تورانیان رقیبی سرسخت برای یوز‌های ایرانی هستند. امیر قلعه‌نویی که تیمش در بازی فردا تنها مهدی قائدی را در اختیار ندارد در بازی با هنگ‌کنگ دست خود را رو نکرد تا بتواند در دیدار صدرنشینی با جدی‌ترین حریف این مرحله برنده باشد و تیمش در کسوت صدرنشین به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه یابد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته